Tuesday, January 4, 2011

дөрвөн мөртөөр...

Амьдралын эрээн барааныг

Асга хадтай зүйрлэх юм бол

Аугаа их хүмүүн дэргэд нь

Аалзны тор шиг чамин агаад хэврэг буюу


Зэрвэсхэн бодол зүүдний хөлөг

Зөн билэгт оюуны тайлал

Бодрол гунигийн эхэн үе

Богино хэдий ч мартагдашгүй мөч

* * *
Жүнзтэй сархад тасхийсэн инээдэнд

Хайр гэж байдаггүй ээ

Чимээ аниргүй нам гүм нандин бүхэнд

Хайр гэж байдаг юм

* * *
Эв нэгдэл гэдэг эрх чөлөөний хагас

Эцэс төгсгөлгүй амьдралын хотойх ёсгүй багана

Итгэл сэтгэл хоёрын минь үл үзэгдэх гагнаас

Инээмсэглэл байнга бэлэглэсэн урам зоригтой алхаа

* * *
Хайртай хэрнээ хайрлуулж чадаагүй

Хэнзхэн сэтгэлийн минь гэнэхэн хайрыг өршөө

Холыг харж ихийг мөрөөдөх хүсэл

Хожим надтай учрах хувь заяаг минь өршөө

* * *
Хүсэл мөрөөдөл зол заяагаа

Хүн өөрөө байлдаж олдог

Ховорхон жаргал сохорхон азаа

Хосгүй ухаанаар тэмцэж авдаг

* * *
Салан одох хөлийн чинь чимээнээр бүхнийг дуусгаад

Салан гансарч хойноос чинь би дуудахгүй

Салхи татуулан зөрөхдөө эргэн нэг хараарай

Санаандгүй учрал бүхэн надад ухааралыг илгээнэ

* * *
Амьдрал гэдэг санаснаар болдоггүй хатуу тоглоом

Аз нь таарвал сансарт дүүлмээр зөөлөн суудал

Арчаагүйдээ унагасан нулимсанд минь цадаж мэдэхгүй юм аа чи

Аяархан шивнэсэн хүсэлд минь уярч хариулахгүй юм аа чи

* * *
Сэтгэлийн минь угт асан дүрэлзэх оч

Чиний инээднээс гал болон дүрэлзэж

Итгэлийн минь гүнд алгуурхан босох сүм

Чиний инээднээс асар өндөрт тэмүүлнэм

* * *
Амьдралд бүдэрвэл чулуу бүхэн нь эрдэнэс болон хувирч

Алаг нүдэнд чинь нулимс торвол дусал бүхэн нь сувд болон чимж

Хүссэн санасан бүхэн чинь үлгэрийн гэмээр биелж

Хүлээсэн учирсан болгон чинь үлэмжийн хайраар ундаалаг

* * *
Зүгээр л байсан сэтгэлд минь оч харвах шиг орж ирсэн

Зүүдэлж хоносон шөнүүдэд минь огт гэмгүй инээж угтсан

Зүйрлэшгүй сайхан чамдаа хайрын сарнай урлаж

Зөрүүдэлж буцсан замд чинь цэцгэн гүүр болохсон

* * *
Зөрж өнгөрөөгүй таарч учирсан хувь заяа минь

Зүрх сийтгэлд түүх сийлсэн хүний хайлан минь

Алдаж бүдэрвэл тосож түших хатан тулгуур минь

Ариухан бүгдийн эзэн болсон алаг нүдэн минь

Чамдаа би хайртай

* * *
Нэг их зүйлийг тэсэн ядан мөрөөдөөд

Нэрэлхэж бас хааяа бардамнаж хэн нэгэнд хууртаад

Өнгө мөнгөний аль алинд хувь дутан бүдэрч

Өөрийг чинь гомдоож буй бол уучил би хүслээ шивнэсээр л яваа шүү

* * *
Хүний амьдралын баяр баясал, уйтгар гунигийг хуваалцах гэж

Хүсэл мөрөөдөл зөн совинг сонсох гэж

Хувь заяа надад гайхамшигтай хэдхэн найзыг илгээсэн

Хундага дарснаас эхлээд хүссэн болгоныг минь амласан ч би та нарыгаа
юугаар ч солихгүй ээ

* * *
Нүдэнд чинь хайр гэрэлтдэг болохоор харц чинь дэндүү ялдам

Сэтгэлд чинь гал дүрэлздэг болохоор бодол чинь дэндүү гэгээн

Итгэл чинь сүү шиг ариухан болохоор инээд чинь дэндүү энхрий

Эгэл жирийн надад энэ бүгд дэндүү бишрэм

* * *
Уйлвал нулимсны гашууныг зөөллөж дэргэд чинь би байя

Ухаалаг ярианд хачир нэмж дэврүүн бодлыг чинь хуваалцая

Хазайвал хажуугаас нь түших сүрлэг өндөр багана байя

Хамтдаа нөхөрлөх энэ л үерхэлдээ бурхан мэт үнэнч байя

* * *
Бодол бодлын гэгээнийг нь бороон дуслаар чамдаа илгээе

Хайр хайрын халуныг нь хачир нэмэн чам руу нисгэе

Зүрх зүрхний ариуныг зөвхөн чамдаа би өгье

Зүүд зүүдний гайхамшиг зүгээр л дандаа хамт байя

* * *
Хайр ямар их мэдрэмж өгдгийг

Халуухан зүрх ямар үед уяртал цохилдгийг

Дэндүү хожуу мэдэрч байгаа нас минь даанч хайран

Тэсгэлгүй ихээр санаж байгаа хүсэл минь даанч ичмээр

* * *
Үүрд намайг түших хонгорхон найз атлаа

Үнэн сэтгэлээ нууж хааяа юунд тунина вэ

Үргэлжид чамайг санах тэнэгхэн анд атлаа

Ухаангүй зан гаргаж хааяа юунд уйлна вэ

* * *
Хүсэл сэтгэлийн гал халуун уянга

Хүний орчлонгийн гайхамшигт нэгэн ундарга

Хүүхэд гэгч агуу агаад тэнгэрлиг бурхад

Хөөр баяр аз жаргал бэлэглэсэн

Хүний хайрын охь юм аа

* * *
Хэзээд би найз чинь болохоо бардамхан хэлье

Хичнээн жил өнгөрсөн ч хайртай гэдгээ нууцхан хэлье

Аливааг туулах тэвчээр итгэл чинь би байя

Амжилт баяр бүхний чинь тэргүүнд хамт байя

Би үргэлжид үнэнч найз чинь байя

Билгүүн төгөлдөр чинийхээ уянга яруу дуу нь байя

* * *
Эрхэмсэг ганган шувуу болоосой

Энгэрт чинь нууцхан хоргодохсон

Дуусашгүй аялгуу болоосой

Дулаахан үгстэйгээ хамт чихэнд чинь хоногшихсон

* * *
Сэтгэлийн цангааг тайлах бал бурмын

Сэрэхэд алга болчих бардам ихэмсэг харц

Халуун хайрын дарс адил гашуун агаад тансаг

Хааяахан галзууртал санагдах уруулд чинь би хайртай

* * *
Хан хурмастын илч юм уу даа надад ирсэн энэ их хайр

Харамлаж үл зүрхлэх гуниг юм уу даа энэ их зориг

Хожимдож учраад мөнхөд дээдлэгдсэн хүсэл минь

Холдон одлоо ч мөрөөдөлд шингэсэн жигүүр минь

Би чамайгаа мартаж үл чадна аа

* * *
Чи цэцэг шиг дэлгэрч яв, дандаа баясгалантай

Цэлмэг тэнгэр шиг амгалан бай, үлэмжийн гэгээлэг

Ариун хайраар бялхаж бай, өнө мөнхөд тэнгэрлиг

Аз жаргалаар дүүрэн алх, өлмийд чинь одод бүжиглэмээр

* * *
Холыг харж ихийг бодъё гэвч, ухаан хүрэхгүй нь ээ надад

Хонгор чамдаа сэтгэлээ дэлгэе гэвч, зориг гарахгүй нь ээ надаас

Чинийхээ хэлсэн үгээр өөрийгөө тэтгэн амьдралаа ч

Чин үнэнийг хэлэхэд би дотроо үхэж байна аа

* * *
Хичнээн цаг хугацаа улиран одлоо ч

Хэн алинд нь юу ч тохиолдож зориг мохлоо ч

Миний сэтгэлийн хатан жигүүрийн үл цуцан чамайг хайрлаж

Чиний итгэлийн халуун очис үргэлжид асан гал болон дүрэлзэг

* * *
Он жилүүд харвасан сум шиг өнгөрч

Омог төгөлдөр чи минь нэгэн насыг нэмлээ

Олдошгүй нандин бүгдийг чиний зүг нисгэж

Оргилуун дарсыг мянга мянган энэ л өдөр хамтдаа тулгая

* * *
Оргилуун мөрөөдлөөрөө жигүүр хийж хүслээ гүйцээн

Орчлонг би бусдаар атаархуулан байж туулахсан

Одтой тэнгэрийн дор итгэлээрээ бардам алхаж

Оломгүй ачтай ээждээ мөнхийн залуу нас хайрлахсан

* * *
Яагаад гэдгийг нь би хэлж мэдэхгүй нь

Ямар ч л гэсэн би чамд хайртай болчихжээ

Яана даа гэж бодох хэдий ч юунаас ч айхгүй болчих шиг

Ямартаа ч нэгэн бодол надаас салахаа болилоо

* * *
Даруухан үнсэх уруулын чинь амт

Дандаа надад гашуун бодогддог

Дасах тусмаа холдох амьдрал

Дандаа чамд гуниг үлдээдэг

* * *
Эргэлзэх бодолд чинь чамтайгаа хамт уусаж

Эмзэглэл бүхэнд чинь ухаарал болж үлдээсэй

Энгүй их хайраа наддаа зориулж хадгалсан

Эрхэм хүн та ганцхан минийх байгаасай

No comments:

Post a Comment